Hasta Rehberi
06 Haziran 2018

HASTA REHBERİ

 

 

 Siz değerli hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verebilmek adına bilmeniz gereken bazı bilgiler aşağıda belirtilmiştir. Geldiğiniz kurumumuzdan sizi sağlıklı ve mutlu bir şekilde yolculuyabilmemiz için bu önerileri lütfen dikkate alınız..

    Herşey Sağlığınız İçin...

 

Hasta Hakları

Birimimiz  kurulmuş olup amacı hastanemiz ve buraya bağlı sağlık tesislerinde yaşanan hasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi; sağlık hizmetlerinin hasta memnuniyetine uygun şekilde ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması; hasta ve hasta yakınları ile sağlık personelinin eğitilmesidir. Birimimizde 1 Başhekim Yardımcısı koordinatörlüğünde 1 Sosyal Hizmet Uzmanı, 1 tıbbi sekreter görev yapmaktadır. Ayrıca hasta hakları ihlallerine ilişkin kendisine ulaşan başvuruları inceleyen ve sonuçlandıran; hasta hakları uygulamalarını geliştirmek için çalışmalar yapan 7 üyeli Hastane Hasta Hakları Kurulu mevcuttur. Kurul kararlarını oy çokluğu ve gizli oylama ile almaktadır. Şikayetler bizzat birimimize başvurularak veya Sağlık Bakanlığı Web Sitesi üzerinden (tıklayınız) yapılabilmektedir. Yazılı şikayetler de şikayetten sonra en geç 15 gün iş günü içinde sonuçtan taraflar haberdar edilmektedir.

İşleyiş :

  • Hastanın görüş ve şikayeti aynı gün alınır ve şikayet formu doldurtulur.
  • Çok acil bir durum varsa çözülmesi yolunda hastane idaresi aynı gün bilgilendirilir.
  • Şikayete maruz kalan hastane çalışanından 1 gün içinde bilgi istenir. Hastane çalışanı bu bilgiyi en geç 2 güniçinde cevaplandırmak zorundadır.
  • Taraflar dışında bilgi alınması gereken kişiler varsa onlardan da bilgi istenir (2 gün içinde ).
  • Alınan tüm bilgiler ve belgeler hastane hasta hakları kuruluna dosya oluşturularak üçüncü günün sonunda dağıtılır.
  • Kurul haftada bir toplanarak (kurulun kendisinin belirleyeceği gün ve saat) dosyaları değerlendirir ve oy çokluğu ile karar verir (en geç 11 gün içinde).
  • Karar hasta hakları birimine bildirilir. Hasta hakları birimi raporları arşivler.
  • Şikayetten sonra en geç 15 gün içinde sonuçtan taraflar haberdar edilir.

Hastaya : 

  • Karar hakkında bilgi verilir.
  • Bu aşamadan sonra yapması gerekenler konusunda bilgi verilir.
  • Hastanın sonraki süreci takip etmesini kolaylaştırıcı olmak üzere irtibat veya kayıt numarası verilir.
  • Kararın sonucu idari ve adli takip açısından hastane idaresine ve hasta hakları merkezine bildirilir.
  • Tüm bunlar şifahi bilgi verilmesinin yanında muhakkak resmi evrakla hasta sahibine bilgi verilir.

Personele :

  • Kurulun kararı ilgili personele bildirilir.
  • Kurul ilgili personeli kusurlu bulmuş ise dosya gerekli idari ve adli takibat için Başhekimliğe üst yazı ile iletilir.
  • İdare, 657 sayılı kanuna göre gerekli idari ve adli takibi yapar.

 

Nasıl Muayene OIabilirim ?

Hastanemize HOŞGELDİNİZ....   

 Hastanemizde iki şekilde muayene olabilirsiniz:

  1. Merkezi Hastane Randevu Sisteminden ( MHRS ) 182'yi arayarak randevu alarak.
  2. Hastaneye bizzat başvurmuşsanız;

 

  • Hastanemize başvuracak hastaların hasta kabul ve diğer işlemlerinin eksiksiz ve hızlı bir şekilde yaptırabilmeleri için TC Kimlik numarasını gösteren resmi kimlik ( nüfus cüzdanı, ehliyet veya kurum belgesi ) istenecektir. Lütfen yanınızda getirmeyi UNUTMAYINIZ.
  • Hastalarımız önce bilgisayar kaydını yaptırmak üzere muayene olmak istediği polikliniklere başvuracaklar ve kayıt işlemlerini ilgili doktorun sekreterinden yaptırabileceklerdir. Poliklinik sekreterinden kayıt işlemleri yoğunluklarına göre değişmektedir genelde saat 09.00’ a kadar yapılabilmektedir. Muayene başladıktan sonra polikliniklerde hasta kaydı yoğunluğa göre yapılmaktadır. Muayene olmak için saat 09.00’dan sonra gelen hastalarımız hasta kayıt işlemleri için katlarda bulunan hasta kayıt bilgisayarlarından girişlerini yaptırabileceklerdir.
  • Muayene için size verilen muayene etiketindeki ( hasta barkotundaki ) sıranızı ilgili poliklinik önünde bekleyebilirsiniz. Muayene sıranızı hasta kayıt bilgisayarından aldıysanız muayene olacağınız polikliniğe giderek muayene sıranızı lütfen bekleyiniz.
  • Ücretli muayene olacaksanız, vezneye uğrayarak muayene ücretini yatırınız ve size verilen muayene etiketiyle muayene olacağınız polikliniğe lütfen gidiniz.
  • Poliklinik girişindeki hasta çağrı ekranındaki isim sırasına göre muayene olmak için çağırılacaksınız.
  • Muayene olan hastaların mahremiyeti açısından, poliklinik giriş kapısı üstündeki hasta çağrı ekranı otomasyonu üzerinde isminiz yanmadıkça lütfen içeriye girmeyiniz.
  • Muayene sonrası doktorunuz tarafından size verilen tahlil, röntgen vb. isteklerinizi bilgisayar ortamına girildikten sonra size verilen yönlendirme formu ile ilgili birimlere gidip tahlillerinizi lütfen yaptırınız.
  • Ücretli hasta iseniz vezneye uğrayarak doktorunuzun size vermiş olduğu tahlil ve röntgen vb. ücretlerini yatırınız ve ilgili birim doktorunun sekreterinin yanına gelerek hasta yönlendirme kağıdını alarak ilgili birimlere gidip tahlillerinizi ve isteklerinizi yaptırınız.
  • Biyokimya ve mikrobiyoloji tahlileri için laboratuarın bulunduğu yerdeki laboratuar kan alma ünitesine, röntgen, MR ve ultrason çekimleriniz için ise ilgili sekreterlerin bulunduğu yerden kaydınızı yaptırarak lütfen ilgili bölüme gidiniz.
  • Sizden istenen kan tahlil sonuçlarınızı, röntgen, ultrasyonografi, MR vb. işlemleriniz bilgisayar ortamından ve PACS sunucusundan otomatik olarak doktor tarafından bilgisayar otomasyonu üzerinden görebilmektedir. Sonuç almak için lütfen sıra beklemeyiniz. Gitmiş olduğunuz poliklinik sekreterleri size yardımcı olacaklardır.

Bizi Tercih Ettiğiniz İçin Teşekkürler....

 

Poliklinik İşlemleri ve Prosesi

 

  • Poliklinikte doktoru tarafından yatışı öngörülen hastalar, poliklinikten aldıkları hasta yatış barkodu ve hasta bilekliğiyle tedavi olacakları servis kat sekreterliğine başvurur.
  • Servis kat sekreteri hastanın poliklinikten aldığı evrakları( yatış barkodu, hasta bilekliği, tetkik ve tahlillerini) hastadan teslim alır.

 

Yatış İşlemleri ve Prosesi

    • Poliklinikte doktoru tarafından yatışı öngörülen hastalar, poliklinikten aldıkları hasta yatış barkodu ve hasta bilekliğiyle tedavi olacakları servis kat sekreterliğine başvurur.
    • Servis kat sekreteri hastanın poliklinikten aldığı evrakları( yatış barkodu, hasta bilekliği, tetkik ve tahlillerini) hastadan teslim alır.

Hastane Ziyaret Saatleri ve Kuralları

 

Sevdikleriniz ve aileniz ile beraber olmak, iyileşme sürecinin önemli bir parçasıdır. Siz değerli ziyaretçilerimizin hastalarınızla zaman geçirmesi bizim için önemlidir. Ancak, diğer hastalarımızın huzuru ve rahatı için sizlerin ve hastalarınızın, aşağıda yer alan konulara özen göstermenizi rica ederiz...

LÜTFEN

Hastanemiz Ziyaret Saatleri Her gün 12:00 - 13:30 / 20:00 - 22:00 saatleri arasındadır.

  • 6 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan mümkün oldukça hastane ortamına ve hasta ziyaretlerine getirmeyiniz.
  • Ziyaretçilerin ziyaret saatlerine uymaları zorunludur. Hastanın sağlığı ve tedavi için ziyaret saatleri dışında ziyarete gelmeyiniz.
  • Hasta ziyaretlerinizi hastanın sağlığı için en çok 10 dakika ile sınırlayınız.
  • Ziyaret girişleri güvenlik personeli kontrolünde yapılacaktır.
  • Hasta yataklarına oturmayınız ve hasta eşyalarını kullanmayınız.
  • Hastanızın ve servisteki diğer hastaların sağlığı için hasta yanında kalabalık ziyaretçi bulunmamalıdır,
  • Mesai saatleri dışındaki hasta ziyaretleri SUPERVIZOR Hemşire, Nöbeti Memur ve Nöbetçi Uzman Hekim sorumluluğundadır,
  • Hastalar açısından sakınca doğurabilecek durumlarda ziyaret doktor iznine bağlıdır. Ziyaret kısıtlaması olan hastalar için, kurallar hakkında hemşirelerden bilgi alınız.
  • Hastalara yiyecek, canlı ve cansız çiçek enfeksiyon açısından risk taşıdığı için getirmeyiniz. Bununla ilgili kontroller hastane güvenliği tarafından ziyaretçi giriş noktalarında yapılmaktadır.
  • Hastanızın tedavisine asla müdahale etmeyiniz.
  • Aynı hasta için aynı anda ikiden fazla ziyaretçi hastanızın sağlığını olumsuz yönde etkileyeceğinden ziyaretçi sayısına dikkat ediniz.
  • Hastane içinde tütün ve alkollü içecekler kullanılmaz. Kullananlar hakkında yasal hükümler uygulanacaktır.
  • Ziyaret esnasında diğer hastaları rahatsız etmeyiniz, gereksiz ve meraklı sorular sormayınız.
  • Hasta mahremiyetine saygı gösteriniz.
  • Doktor serviste hastaları gezerken (vizit sırasında), tedavi ve pansuman yapılırken hasta odasında ve serviste ziyaretçi kabul edilmez.
  • Ziyaret saati dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinde bulunmayınız.
  • Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeksizin hastane terk ediniz.
  • Hizmetlerimizde ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi; hastanemizde bulunan öneri ve dilek kutularına atabilirsiniz, hasta hakları birimine başvurabilir yada hastane web sitemizden SİZİ DİNLİYORUZ bölümünden bize iletebilirsiniz.  

ZİYARETİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER....

 

Hastane Refakatçi Kuralları

Hastalarınız bizim misafirimiz olup, hastanemizde tedavi olmak amacıyla yatmaktadırlar. Bu nedenle belirtilen kurallara uymanız hastalarınız açısından önem taşımaktadır.

LÜTFEN

  • Hastaların yanında refakatçi kalması, kurumda ağır hasta bakımı gerektiren hizmet birimi bulunmadğı takdirde ve tıbbi bir zorunluluk olması kaydıyla ilgili hekimin luzüm görmesi ve klinik sorumlusunun onayı ile belirtilen sürece mümkündür,
  • Hastanemizde refakatçi olarak kalabilmek için Refakatçi Kartı alınması zorunludur. Refakatçi kartı almak için hastanın yattığı yataklı servis sekreterliği Refakatçi Fişini doldurur, servis sorumlu hemşiresi bu fişe istinaden Refakatçi kartını düzenler bu şekilde düzenlenmiş kartınızı herkezin göreceği şekilde sürekli olarak takılı tutmanız zorunludur. Refakatçi kartı takmak zorunludur.
  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik her hangi bir uygulama yapmayınız..
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya ve malzemeleri düzenli ve temiz tutacak, hastane malına zarar veren refakatçi zararı karşılayacaktır.
  • Refakatçiler ilgili hekim yada hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir. Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
  • Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmayınız, çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmeyeceklerdir.
  • Sürekli kalan Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz ( iaşe ) yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanacaklardır.
  • Taburcu olacak ücretli hastaların refakatçilerinden Bakanlık fiyat tarifesine göre ücret alınır,
  • Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir.
  • Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber verilecektir.
  • Refakatçi odalarında yalnızca tek bir refakatçi kalabilir.
  • Kadın ve Çocuk servisinde kalacakrefakatçilerin Kadın olması zorundadır,
  • Refakatçi Kart süresi biten refakatçi kimlik kartınızı yenileyiniz.
  • Refakatçiler doktorların direktifleri doğrultusunda hastalarına bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler. Vizit saatleri sabah 08.00 – 09.30, öğleden sonra 15.00 – 16.00 saatleri arasında yapılmaktadır. Refakatçilerin hastalarını muayeneye hazırlamaları ve odalarına bulunmaları gereklidir.
  • Servis içerisinde ve odalarda sessiz olunuz, diğer hastaları rahatsız etmeyiniz.
  • Tuvaletleri ve çevrenizi temiz tutunuz, yerlere çöp atmayınız.
  • Telefonları gereksiz yere meşgul etmeyiniz. Cep telefonunuzu kapatınız veya sessiz duruma getiriniz. Tıbbi yönden sakınca olabilecek bölgelerde cep telefonlarının kapatılması zorunludur.
  • Refakatçiler hastane dâhilinde tütün ve alkollü madde kullanmayacaktır.
  • Refakatçilere sağlık hizmeti verilmemektedir.
  • Görevlilerin ikaz ve önerilerine uyunuz.
  • Hizmetlerimizde ilgili görüş, öneri teşekkür ve şikâyetlerinizi; hastanemizde bulunan öneri ve dilek kutularına atabilirsiniz.
  • Refakatçiler hastane kurallarına uyacaklardır. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.
  • Refekatçilerinhastalarının taburcu olması durumunda refakatçi kartlarını teslim etmeleri gerekmektedir.

GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİZLE...

 

Hastanemizin Genel Kuralları

Hastanemize Hoşgeldiniz...

  • Trabzon Of Devlet Hastanesi, hastaların ve misafirlerin hem sağlığını hem de konforunu sağlayabilmek için bazı düzenlemelerde bulunmuştur. Hastane hepimizindir. Hasta ve refakatçilerin bu bilinçle hareket etmeleri gerekir. Hastalarımıza en iyi hizmeti verebilmek için aşağıdaki hastane kurallarına tüm hastaların ve hasta yakınlarının uyması gerekmektedir.
  • Hastanedeki hasta kabulü ve her türlü işleminizde T.C.Kimlik numarası, resmi kimlik (nüfus cüzdanı veya ehliyet) ve kurum belgeniz kullanacağından lütfen yanınızda getirmeyi unutmayınız.
  • Hastane içersin de sigara içilmesi kesinlikle yasaktır.
  • Hastanemiz ziyaret saatleri her gün 12:00- 13:30 / 20:00- 22:00 saatleri arasındadır.
  • Hastalar açısından sakınca doğurabilecek durumlarda ziyaret doktor iznine bağlıdır. Ziyaret kısıtlaması olduğunda, hasta yakınları ile doktor arasındaki bilgi akışı ilgili hemşire aracılığı ile sağlanmaktadır.
  • Hasta ziyaretlerinizde yiyecek, canlı ve cansız çiçek getirmeyiniz. Bununla ilgili kontrol giriş kapısında yapılır.
  • Ziyaretçilerin ziyaret saatlerine uymaları zorunludur. Hastanın sağlığı ve tedavisi için ziyaret saatleri dışında ziyaret yasaktır. Ziyaretler 15 dakikadan fazla olmamalıdır.
  • Ziyaretçilerin hasta yataklarında oturmaları ve hastaların eşyalarını kullanmaları yasaktır.
  • 8- 10 yaşından küçük çocuklar ziyaretçi olarak kabul edilmez. Çocukların ziyarete getirilmemesi kendi sağlık ve güvenceleri açısından önemlidir.
  • Hemşire ve doktorların bilgisi dışında hastaların tedavilerine müdahale etmeyiniz.
  • Doktorunuzun önerdiği gıdaların dışında gıdalar tüketmeyiniz. Odalarda yiyecek maddesi bulundurmayınız.
  • Odalarda yalnızca tek bir refakatçi kalabilir. Refakatçi kartı takmak zorunludur.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya, malzemeleri düzenli ve temiz tutacaklar, hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılayacaktır.
  • Refakatçiler, refakat kartlarını göstermek sureti ile hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanacaklardır.
  • Refakatçiler doktorların direktifleri doğrultusunda hastalarına bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler. Vizit saatleri sabah 08.00 – 09.30, öğleden sonra 15.00 - 16.00 saatleri arasındadır. Refakatçilerin hastalarını muayeneye hazırlamaları ve odalarında bulunmaları gereklidir.
  • Servis içersin de ve odalarda sessiz olunuz, diğer hastaları rahatsız etmeyiniz.
  • Tuvaletleri ve çevrenizi temiz tutunuz, yerlere çöp atmayınız.
  • Yatış için gelirken değerli eşyalarınızı (ziynet eşyası, fazla miktarda para vb.) getirmeyiniz. Kişisel eşyalarınızı size ayrılmış olan dolaplarda saklayınız.
  • Telefonları gereksiz yere meşgul etmeyiniz. Cep Telefonunuzu kapatınız veya sessiz duruma getiriniz. Tıbbi yönden sakınca olabilecek bölgelerde cep telefonlarının kapatılması zorunludur.
  • Görevlilerin ikaz ve önerilerine uyunuz.
  • Hizmetlerimizde ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi; hastanemizde bulunan öneri ve dilek kutularına atabilirsiniz,hasta hakları birimine başvurabilir yada hastane web sitemizden SİZİ DİNLİYORUZ bölümünden bize iletebilirsiniz. Hastane santral telefon numaralarımız ( 0462 ) 771 51 28 olup bu numaralardan görüşmek istediğiniz yeri ilgi görevliye iletebilir yada aramak istediğiniz yerin dahili telefon numarasını biliyorsanız tuşlayarak yakınlarınıza doğrudan ulaşabilirsiniz. Telefon görüşmeleri çok acil haller dışında saat: 21.00’den sonra yasaktır. 

    SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ

 

Hastanızın Sağlığı ile ilgili Kimlere Bilgi Verilir ?

  • Hastaların hastanemize ilk başvurusunda bilgisayar otomasyon sisteminde bilgi gizliliği açısından kimlere bilgi verileceği izni alanında kişi isimleri girilir.
  • Hasta erişkin ve şuuru açık ise kendisine veya sistemde tamamladı isimlere bilgi verilir.
  • Önerdiği isim yoksa birinci derece yakınına bilgi verilir.
  • Hasta çocuk ise ebeveynine bilgi verilir.
  • Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.

 

Hangi Hastalar Ziyaret Edilmemelidir ?

  • Yoğun bakımda yatan hastalar,
  • Yanık ünitesinde yatan hastalar,
  • Bulaşıcı hastalığı olan hastalar,
  • Bağışıklık sistemi bozuk hastalar (kanser tedavisi alan, organ nakli yapılmış, steroid tedavisi alan hastalar),
  • Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır).

 

Kimler Hasta Ziyaretine Gitmemelidir?

  • 12 yaş altı çocuklar
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkartma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
  • Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar
  • Enfeksiyon olmaya yatkın hastalar 

 

Sağlık Kurulu Raporları Alımı İçin Gerekli Bilgiler                                                                                                                                    

SAĞLIK KURUL TOPLANTI GÜNLERİMİZ..

Pazartesi ve Cuma günleridir

SAĞLIK KURULU RAPORU ALMAK İÇİN İSTENEN BELGELER

 

Tc Kimlik Numaraı ile Sağlık kurulumuza Başvuru yapılarak randevu günü alabilirsiniz